Stručna usavršavanja vjeroučitelja

???????????????????????????????

U OŠ Antuna Mihanovića u Osijeku 25. listopada 2014. godine održan je stručni skup za vjeroučitelje osnovnih i srednjih škola Đakovačko-osječke nadbiskupije. Organizatori skupa su Katehetski ured Đakovačko-osječke nadbiskupije u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje. Stručni skup započeo je zajedničkom molitvom, pozdravom dobrodošlice i uvodnim riječima dr. Teute Rezo, predstojnice Katehetskog ureda.

Viša savjetnica za vjeronauk pri Agenciji za odgoj i obrazovanje Ankica Mlinarić, dipl. teolog, održala je dva predavanja pod nazivom Praćenje nastavnog procesa – zahtjevan i trajan imperativ u cilju veće uspješnosti iVažnost i svrha timskog učenja u nastavi vjeronauka.

U prvom predavanju Ankica Mlinarić naglasila je važnost otvorenosti i spremnosti vjeroučitelja na vrednovanje, praćenje nastave vjeronauka i kvalitetno planiranje nastave kako bi postavljeni cilj i ishodi učenja na kraju nastavnog procesa bili vidljivi i mjerljivi. Vrednovanje je sastavni dio vjeroučiteljskoga rada, a ono može biti unutarnje, tj. od strane škole (npr. stručna služba, kolege drugih predmeta, samovrednovanje od strane samog vjeroučitelja) i vanjsko, tj. od vanjske nezavisne službe (NCVVO, AZOO, MZOS, NKU, KU). Kako ne bi sve ostalo na riječima, vjeroučitelji su na uvid dobili dnevnu pripremu za vjeronaučni sat vjeroučiteljice Ane Volf i pogledali snimljeni sat istoimene dnevne pripreme. Nakon pogledanog nastavnog sata vjeroučiteljica A. Volf kritički se osvrnula na svoj rad, a potom i drugi vjeroučitelji.

U drugom predavanju, Važnost i svrha metoda timskog učenja u nastavi vjeronauka, vjeroučitelji su se prisjetili oblika rada u nastavi – čelni/frontalni, individualni, rad u paru, rad u grupi. Prilikom izlaganja mogli su uočiti pozitivne strane ali i nedostatke pojedinog oblika rada. Naglasak je stavljen na timski rad (rad u grupi) gdje učenici mogu vježbati odgovornost, suradnju, biti podrška jedan drugome i usmjeriti se prema ostvarenju zajedničkog cilja.

Nakon predavačkog dijela slijedio je praktični dio rada. Svaki vjeroučitelj je sudjelovao u dvije radionice pod nazivomArtikulacija nastavnog sata s posebnim naglaskom na sintezu i aktualizaciju Timsko učenje-modeli rada u skupinama.Voditelji radionica su bili prof. Jasmina Rašković, dipl. teolog Danijela Čačija, prof. Marina Vukić Vdoviak, dipl. teolog Ana Volf, dipl. teolog Mario Voronjecki i prof. Ljiljana Ivanković. Radionice su bile izrazito korisne i od velike važnosti za unaprjeđenje vlastitog rada.

Adrijana Lovrinčević

(TU)

Odgovori