Svi postovi od admin

Smotra “VjeDra” za 2017./2018. godinu

Predmet: Smotra vjeronaučnog stvaralaštva pod nazivom VjeDra

 Poštovani ravnatelji osnovnih i srednjih škola na području Đakovačko-osječke nadbiskupije!

Katehetski ured Đakovačko-osječke nadbiskupije u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje i ove 2017./2018. školske godine organizira Smotru vjeronaučnog stvaralaštva pod nazivom VjeDra koja će se održati tijekom svibnja 2018. godine.

Ova smotra omogućuje vjeroučenicima pokazati svoja dramska, scenska, literarna, glazbena, likovna, informatička i ostala umijeća stvaralaštva na kreativan način i kao takva nije natjecateljskog karaktera. Kako je stvaralačko izražavanje jedan od elemenata ocjenjivanja u nastavi Vjeronauka stalo nam je da se što više vjeroučenika uključi u rad smotre.

VjeDra nude mogućnost odabira jedne od dviju zadanih tema, a također podrazumijeva i mogućnost suradnje i s drugim kolegama iz zbornice. Ovogodišnje teme su: Ekumenizam – kršćani na putu dijaloga i Opći poziv na svetost – Bogu posvećeni život.

Sudionici smotre dobivaju Priznanje u ime Agencije za odgoj i obrazovanje i Katehetskog ureda Đakovačko-osječke nadbiskupije kojega potpisuju Đakovačko-osječki nadbiskup i metropolit mons. dr. sc. Đuro Hranić i ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje gospođa Jadranka Žarković-Pečenković, prof.

U prilogu ovoga dopisa nalaze se pojašnjenja predloženih tema smotre te prijavnica u kojoj su sve proporcije za sudjelovanje.

Ljubazno Vas molimo da ih dostavite vjeroučiteljima u školi. U slučaju da se odluče prijaviti, molimo Vas da se u znak suglasnosti potpišete na spomenutu prijavnicu.

 

U nadi da će se vjeroučitelji u Vašoj školi odvažiti i na ovakav način rada s učenicima,srdačno Vas pozdravljamo i unaprijed zahvaljujemo na otvorenosti za suradnju!

S poštovanjem,

dr. sc. Teuta Rezo, predstojnica Katehetskog ureda

 PRIJAVNICA ZA VJEDRA 2018.

Izlet učenika OŠ Ladimirevci

Učenici OŠ Ladimirevci sa pripadajućim područnim školama u Ivanovcima i Harkanovcima, posjetili su biblijski muzej u Cerniku sa svojom vjeroučiteljicom Ines Pepić već prvog tjedna nastave i odav dav mde dav dlično se proveli – ovo je samo dio onoga što su vidjeli i doživjeli.

VjeDra

OSIJEK (TU) – U srijedu, 17. svibnja 2017. godine u Nadbiskupskom vikarijatu u Osijeku održana je kreativna smotra vjeronaučnog stvaralaštva VjeDra, u organizaciji Katehetskog ureda Đakovačko-osječke nadbiskupije i Agencije za odgoj i obrazovanje.

Teme ovogodišnje smotre bile su Misije – poslanje Crkve i Mladi u potrazi za Kristom. Sudjelovalo je 18 osnovnih i srednjih škola, a kao tehnička pomoć bili su na raspolaganju članovi Zdruga katoličkih skauta Đakovačko-osječke nadbiskupije. Smotra je imala tri dijela u kojima su se vjeroučenici kroz igrokaz, ples, pjesmu, mimiku, pantomimu, dramsko-scenski prikaz, kreativno i stvaralački izrazili i pokazali kako stvaralačko izražavanje unutar nastave vjeronauka ima brojne mogućnosti pomoći učenicima iznijeti na svjetlo dana talente i darove pomoću kojih poruka Evanđelja može odjeknuti u mnogim srcima.

Smotri su nazočili i gosti iz Zagreba: vlč. Antun Štefan, ravnatelj Papinskih misijskih djela u RH te Ines Sosa Meštrović iz Nacionalnog misijskog ureda. U trećem dijelu smotre sudionicima se pridružio i nadbiskup Đuro Hranić i prof. dr. Sanja Nikčević, teatrologinja i kazališna kritičarka.

Mirjana Đurašinović

Korizmeni pano u OŠ Slakovci

S puno ljubavi i strpljenja načinjen je ovaj pano!
Izradili su ga učenici sedmoga razreda iz OŠ Slakovci sa svojom vjeroučiteljicom Danijelom Kuveždić.
Ne sumnjamo da će mnogima poslužiti kao dobra ideja u izradi sličnoga panoa…


korizmeni pano os slakovci

Snimka smotre VjeDra 2016.

YouTube-icon-full_color

Za sve koji još nisu sigurni žele li doći na Vjedra,evo prikaz kako je na smotri do sada bilo  lijepo i kreativno.  Dođite!

Smotra VjeDra 2016. :

https://www.youtube.com/watch?v=VZSOgU-vlgo

Sažetak VjeDra 2016. :

https://www.youtube.com/watch?v=XbwnZ97xHGY

Ples s VjeDara koji je izveden na  Svečanoj večeri obilježavanja 25.godina vjeronauka u školi u zagrebačkom HNK:

https://www.youtube.com/watch?v=4y4ZUxbkKpc

Smora VjeDra 2015.

https://www.youtube.com/watch?v=fC7pNti2Izk

Vjeronaučno natjecanje za 2016./2017. godinu

 

Br. KU: 480-8/2016.                                                                                           Đakovo, 19. listopada 2016.

 

Predmet: Natjecanje iz vjeronauka učenica i učenika osnovnih i srednjih škola – obavijest

             Svim vjeroučiteljima u osnovnim i srednjim školama

Poštovani/poštovana,

Obavještavamo Vas o natjecanju iz vjeronauka – vjeronaučnoj olimpijadi učenika i učenica osnovnih i srednjih škola za 2017. godinu.

Tema i građa

Tema vjeronaučne olimpijade za osnovne i srednje škole ove školske godine je Misijska djelatnost Crkve.

Građa za natjecanje za osnovnu i srednju školu objavljena je na web stranicama Nacionalnog katehetskog ureda Hrvatske biskupske konferencije, Glasa Koncila i na web stranici Agencije za odgoj i obrazovanje.

Natjecatelji:

Na Natjecanju iz vjeronauka – vjeronaučnoj olimpijadi učenika osnovnih škola natjecati se mogu učenici petih, šestih, sedmih i osmih razreda.

Na Natjecanju iz vjeronauka – vjeronaučnoj olimpijadi učenika srednjih škola natjecati se mogu učenici svih razreda.

 Vremenik:

Kako bismo izbjegli nesporazume oko Vremenika natjecanja iz vjeronauka, osobito u usporedbi s natjecanjima iz ostalih predmeta, a zbog specifične podjele regija na nad/biskupije, želimo pojasniti Vremenik natjecanja iz vjeronauka.

Napomena: posebnim dopuštenjem ravnatelja Agencije za odgoj i obrazovanje od 2007. godine, veće nad/biskupije mogu nakon školskog natjecanja provesti međuškolsko (dodatno) natjecanje. Budući da je Đakovačko-osječka nadbiskupija površinom velika, Katehetski ured organizira i ovu razinu natjecanja.

kategorija natjecanja Vjeronauk
prijave škola za natjecanje -   do petka 15. prosinca 2016. pismenim putem u Katehetski ured prijaviti        školu i ime vjeroučitelja mentora
školsko natjecanje / prijava ekipe(odabir 1 ekipe unutar jedne škole) -   provodi se u utorak, 24. siječnja 2017. godine -   vjeroučitelj sam sastavlja pitanja-   4 učenika sa najvećim brojem bodova predstavljaju ekipu škole-   neovisno o prvoj prijavi za natjecanje, vjeroučitelj-mentor prijavljuje do petka 27. siječnja 2017. konačnu ekipu (školu, imena natjecatelja, OIB svakog natjecatelja i razrede koje pohađaju, ime vjeroučitelja-mentora. Moguće je prijaviti jednu ekipu iz škole koju vodi jedan vjeroučitelj-mentor)
međuškolsko, odnosno za Đakovačko-osječku nadbiskupiju županijsko natjecanje -   srijeda, 8. veljače 2017. u 13 sati-   gradski (županijski) uredi određuju školu u kojoj će se provesti natjecanje, određuju županijsko povjerenstvo i snose dio troškova natjecanja-   natjecanje se sastoji od pismenog ispita-   sudjeluju škole koje su prijave izvršile prema gore navedenim rokovima (prijava škole do 15. prosinca, a prijava ekipe do 27. siječnja)-   poziv za županijsko natjecanje dobit će sve prijavljene ekipe na adresu škole-   Državno povjerenstvo sastavlja testove te ih s uputama dostavlja u Katehetski ured
 nad/biskupijsko,odn. međužupanijskonetjecanje -   četvrtak, 2. ožujka 2017. u 10 sati-   na natjecanju sudjeluju predstavnici županija tj. ekipe koje su rezultatom sa županijskog natjecanja ostvarile pravo sudjelovanja na međužupanijskom / nadbiskupijskom natjecanju s područja Đakovačko-osječke nadbiskupije-   poziv za nadbiskupijsko natjecanje dobit će najbolje plasirane ekipe na adresu škole

 

državno natjecanje -   5. – 7. travnja 2017.-   Državno povjerenstvo sastavlja zadatke za ovu razinu natjecanja, organizira ga i provodi

 

Škole prijavljujete isključivo: tel: (031)802-237, (031)802-239 ili e-mail: [email protected]

Napominjemo:

- na e-mail uvijek odgovaramo; ukoliko niste dobili povratnu informaciju, obavezno nazovite na telefon 031/802-239 prije isteka roka prijave:

  • -prijava škole (do 15. prosinca) treba sadržavati: naziv škole, mjesto, i ime vjeroučitelja-mentora
  • -prijava konačne ekipe od 4 učenika (najkasnije 27. siječnja) treba sadržavati: naziv škole,  mjesto, imena četiri učenika, OIB-e učenika i razrede koje pohađaju te ime vjeroučitelja-mentora

- samo prijavljene škole imaju pravo natjecanja

 

dr. sc. Teuta Rezo,

predstojnica Nadbiskupijskog katehetskog ureda

 

Stručni skup i proslava 25 godina vjeronauka u školama Đakovačko – osječke nadbiskupije

OSIJEK (TU) – „Vjeronauk u školi Đakovačko-osječke nadbiskupije – 25 godina poslije“ bio je naslov stručnog skupa i zajedničkog slavlja povodom 25 obljetnice vjeronauka u školama održanog 26. studenoga u pastoralnim prostorima Vikarijata Osijek.

Program je organizirao Katehetski ured Đakovačko-osječke nadbiskupije te osječka Podružnica Agencije za odgoj i obrazovanje, a sadržavao je dokumentarni film o vjeronauku u školi „25 za 5“ i predavanja dr. Stanislava Šote, doc. dr. s. Marije Pehar te mr. Branimira Stanića. Uz brojne vjeroučitelje, njih oko 230, nazočio je đakovačko-osječki nadbiskup Đuro Hranić, predstojnica osječke Podružnice AZOO-a te viša savjetnica za stručne suradnike i pedagoge Ivana Biljan, prof., efendija Idriz Bašićiz Gunje, jerej Vukašin Cvetojević iz Vukovara, viši savjetnik AZOO-a zadužen za provedbu vjeronauka u školama u Zagrebu i Zagrebačkoj nadbiskupiji Dalibor Adžić, prof. te ravnatelji koji su ustupili prostor i sudjelovali u navedenom filmu, Ivan Županić (OŠ „J. Kozarac“, Vinkovci) i Tihomir Benke (OŠ „I. G. Kovačić“ Đakovo).

Pozdravni govori

Sve prisutne pozdravile su i program moderirale dr. Teuta Rezo, predstojnica Katehetskog ureda Đakovačko-osječke nadbiskupije te Ankica Mlinarić, dipl. theo, viša savjetnica za vjeronauk osječke Podružnice AZZO-a. Pozdravnu riječ i dobrodošlicu uputio je mons. Hranić. Posebno je pozdravio efendiju Bešića te jereja Cvetojevića. „Kada smo kao najbrojnija većinska vjerska zajednica u Republici Hrvatskoj probijali led i htjeli podržati roditelje u njihovoj želji za odgoj i obrazovanje u vjeri u okviru školskog programa, nismo mislili samo na sebe, nismo htjeli biti povlaštena vjerska zajednica, nego ono što smo tražili za sebe, htjeli smo da bude i za druge. Drago mi je da je Republika Hrvatska potpisala ugovore i s drugim vjerskim zajednicama, prema kojima i one ostvaruju ista prava“, istaknuo je mons. Hranić. Govoreći o zajedničkom suživotu u školama, nadbiskup je pohvalio trud i suradnju te rekao: „Učimo djecu od malih nogu jednom demokratskom suživotu – učimo jedni s drugima surađivati, jedni druge vrednovati, jedni druge podržavati i zajednički graditi naše hrvatsko društvo.“ Pohvalio je i zalaganje oko permanentnog obrazovanja, ali i duhovne formacije vjeroučitelja tijekom proteklih 25 godina, kao i dokumentarni film „25 za 5“.

Predstojnica osječke Podružnice AZOO-a, Ivana Biljan izrazila je zadovoljstvo što je vjeronauk 25 godina u hrvatskim školama, napominjući da svi koji su učili povijest pedagogije znaju da on ima puno dužu tradiciju. Prenijela je pozdrave ravnateljice AZOO-a Jadranke Žarković-Pečenković te podsjetila na odgovornost svih u odgojno-obrazovnom sustavu. „Škola je život u malom, u školi se uči kako živjeti, kako se nositi s nepravdom, kako proživljavati neuspjehe, a vjeroučitelji su ti koji djeci daju duhovnu dimenziju, pomažu da ojačaju za život u vremenu kojemu su izloženi.“ Čestitajući 25. obljetnicu vjeronauka poželjela je vjeroučiteljima da svojim odgovornošću i stručnim usavršavanjem doprinesu kvaliteti vjeronauka u školi.

Dokumentarni film „25 za 5“

Bogatstvo filma čiji je snimatelj, supervizor i pomoćni montažer bio vjeroučitelj Marijan Lončar, jest to što ga čine upravo vjeroučitelji, njih 53. Film prikazuje kako se vjeronauk iznova pojavio u školskim klupama Đakovačko-osječke nadbiskupije, kako se danas provodi te koji su to ljudi tiho i samozatajno ulagali svoje snage da bi danas postojao cijeli organizirani sustav. Obuhvaćeni su različiti dijelovi Đakovačko-osječke nadbiskupije kao i posebnosti pojedinih škola i vjeroučitelja te je snimatelj M. Lončar prikupljajući materijale prešao 1.500 km. Film prikazuje iskustva učenika, vjeroučitelja, stručne službe, ravnatelja, profesora s katoličkih učilišta te zaposlenika crkvenih i društvenih ureda zaduženih za provedbu vjeronauka u školi. „Zašto je nazvan 25 za 5? Upravo zato jer smatramo da je vjeronauk u školi s obzirom na sve okolnosti, napore i ulaganja tijekom ovih 25 godina u našoj nadbiskupiji zaslužio ocjenu – izvrstan (5)“, istaknule su predstojnica Rezo i savjetnica Mlinarić. Prvi dio filma obuhvaća sve osobe koje vjeronauk povezuju od prije 25 godina do danas, kako sa crkvene tako i sa državne strane, te vjeroučitelje veterane. Prikazan je i primjer lijepe vjeroučiteljske suradnje kakva vlada u većini škola. Drugi dio obuhvaća vjeronauk u osnovnoj i srednjoj školi, rad s djecom s teškoćama, smotru kreativnog stvaralaštva, međukonfesionalnu i međureligijsku suradnju, vjeroučitelje svećenike, župnu katehezu i poseban pozdrav vjeroučiteljima. Za veliki trud i uloženo vrijeme u snimanje i montažu filma, nadbiskup Hranić vjeroučitelju Lončaru uručio je zahvalnicu i priznanje.

Predavanja

Dr. Šota izlagao je na temu Vjeronauk u školi u prošlosti i sadašnjosti. Podsjetio je kako je vjeronauk 1774. godine u Austriji, odlukom Marije Terezije uveden kao obvezatni predmet, a 1778. uveden je u Ugarsku, kojoj je Hrvatska tada pripadala. Vjeronauk je imao svoje mjesto i u prvoj Jugoslaviji, no već se osjećala negativna tendencija. Govoreći o pravnom položaju katoličkog vjeronauka do siječnja 1946. godine istaknuo je da je početkom 1944. vjeronauk bio proglašen privremeno obvezatnim školskim predmetom, a od 1945. je fakultativni predmet. „Komunistička Jugoslavija, svjesna da Crkva u narodu ima veliki autoritet, pri donošenju Ustava u siječnju 1946. godine ostat će tolerantna prema religiji i vjeri, ali na terenu i u praksi bit će sasvim drugačije. Nakon proglašenja Ustava, kojim je Crkva odvojena od države komunistička vlast pod svaku je cijenu nastojala Crkvu i njezin angažman stjerati u sakristije, a sloboda vjeroispovijesti za vjernike pretvorila se u borbu za očuvanje vjerskog identiteta“, rekao je dr. Šota i podsjetio da je godina 1952. razdoblje potpune zabrane vjeronauka u školi.

Odgovornost vjeroučitelja pred dogmatskim sadržajem Crkve na primjeru trinitarnog nauka bila je tema doc. dr. s. M. Pehar. Tijekom predavanja promišljala je nad ostvarenjima i učincima vjeronaučne nastave, ali i problemima na koje nailaze vjeroučitelji i vjeroučenici. Istaknula je kako vjeronauk kao školski predmet, uz subjektivnu i osobno-iskustvenu razinu, primjerenu svakom svjedočkom govoru, mora vrlo odgovorno stajati pred temeljnim sadržajima kršćanskog nauka, odnosno vjeroučitelji su dužni u svom navještaju donositi kršćansku objavu, sa svom njezinom sadržajnom određenošću. To se jasno očituje kao problem u primjeru trinitarnog nauka i katehetskog prenošenja njegova dogmatskog sadržaja, kao i njegovoj soteriološkoj usmjerenosti i relevantnosti, što je specifikumu kršćanske vjere, ali i njezino temeljno određenje, istaknula je predavačica.

Govoreći o Zadnjih četvrt stoljeća Vjeronauka u školi: između krize i blagostanja mr. Branimir Stanić promišljao je o prispodobi o Milosrdnom ocu i izgubljenom sinu, dvojeći je li izgubljeni sin „vjeronauk koji se vratio u škole“ ili „se Hrvatska kao neovisna i slobodna, samostalna država vratila vjeronauku“. Istaknuo je da vjeronauk nikada nije bio samo stvar učionice, već je od početka javni fenomen koji izaziva reakcije. Pojasnio je zašto je vjeronauk toliko „popularan“, kako je došao u krizu i kako se sa svime nositi 25 godina poslije. Podsjetio je kako ovaj predmet 39 godina nije bio u školama, a 1991. se vratio kao „novi đak u starom razredu“. Vratio se u sustav koji je naslijeđen, pa stoga živcira, provocira i nikako da postane „naš“, pa se proteklih 25 godina može opisati kao bolan proces prilagođavanja. Vjeronauk je pomladio lica škole te je vidljivi simbol – po njemu se vidi da je došlo do demokratskih promjena, rekao je predavač i istaknuo: „Ako netko bude pitao kakva je bila povijest Hrvatske od osamostaljenja pa nadalje, mogao bi slobodno gledati kakva je bila povijest vjeronauka kao predmeta i shvatit će da vrlo slične tegobe koje je proživljavala hrvatska država proživljava i vjeronauk u školi.“

Zahvale i zaključci

Na kraju skupa efendija Bašić zahvalio je što je mogao nazočiti te istaknuo kako „nije poanta u tome da imamo vjeronauk nego da imamo vjeru u školi. Vjera je ušla u škole, a mi smo izišli iz džamije, crkve – pa vjera više nije privatna stvar.“ Naglasio je kako je vjeronauk perspektiva, budućnost posebno manjim vjerskim zajednicama, kojima je vjeronauk ujedno i identitet. Zadovoljstvo sudjelovanjem izrazio je i jerej Cvetojević. Istaknuo je kako cilj vjeronauka u školi nije samo da se djeca lijepo zabavljaju, crtaju već da vjeronauk i Crkva imaju priliku preobraziti svijet, preobraziti školu i sve dionike obrazovno-odgojnog sustava. Preneseni su pozdravi i kalvinskog pastora Petra Sena, koji nije bio u mogućnosti nazočiti, a s navedenima je sudjelovao u filmu „25 za 5“.

Vjeronauk u školi jedan je od najznačajnijih oblika prisutnosti Crkve i drugih vjerskih zajednica u hrvatskom društvu, a „vjeroučitelji su svijetla strana Crkve u hrvatskom narodu“, naglasio je nadbiskup Đuro prije zahvalnog himna Te Deum. Vjeroučiteljima je poručio: „Dok ste vi puni entuzijazma, dok dopuštate Isusu Kristu da ulazi u vaš život, da vas nadahnjuje, vodi, mi se nemamo čega bojati. Štoviše, onda vidimo kako se puno toga može.“ Osvrnuo se na prikazani rad s djecom s posebnim potrebama te istaknuo kako u društvu znanja i kompetencija, vjeronauk unosi smisao i za one koji fizički ne mogu puno, ne znaju, gurnuti su na rub društva. „Možda i vjeronauk ponekad guraju na rub društva“ rekao je te pojasnio da zbog toga „što se ne bunimo, imamo osjećaja za one koji su rubni, prenosimo Radosnu vijest, ne može se ostati ravnodušan ni prema vjeronauku u školi, ni prema vjeroučiteljima. … Ali nije to naše, nego se prema Isusu Kristu ne može ostati ravnodušan.“ M. Kuveždanin

Panoi u OŠ Vladimira Nazora, Vinkovci

Panoi koji stižu iz vinkovačke škole Vladimira Nazora, a izradili su ih učenici s vjeroučiteljicom Tatjanom Piljanović.

(klik na sliku za veći prikaz)

Ukoliko još nekome treba adventska ideja, evo četiri lijepe svijeće …

 

 

 

Sat u 2. razredu:

Vukovar:

Božićni pano: